Artikeludgivelse i Higher Education

Kim Jesper Herrmann (AU), Anna Bager-Elsborg (AU) og Dr. Velda McCune (University of Edinburgh) har skrevet artiklen: ”Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education” som netop er blevet publiceret i Higher Education.

27.04.2016 | Mette Kastberg Lillemose

Foto: AU Kommunikation

”Forskningen inden for universitetspædagogikken har længe peget på faglig integration (studerendes oplevelse af at høre til et fagligt fællesskab og identificere sig med faget, red.) som en væsentlig faktor for studerendes oplevelse af studiemiljø og risikoen for frafald. Det nye er, at vi har lavet nogle spørgsmål, der fungerer i et spørgeskema sammen med andre spørgsmål, og hvor vi kan identificere grupper af studerende med forskellige profiler” udtaler Anna Bager-Elsborg, Ph.d.-studerende ved Center for Undervisning og Læring (CUL), Aarhus Universitet.

Resume:

Artiklen viser hvordan studerendes faglige integration og deres identifikation med deres studie hænger sammen med deres studiestrategier. Det ser ud til, at studerende, der har en stærk tilknytning til deres fag har mere hensigtsmæssige studiestrategier og sågar får højere karakterer.

Læs artiklen her

 

Artiklen er blevet til i samarbejde mellem forskere fra Center for Undervisning og Læring og Velda McCune fra Institute for Academic Development. Senest har Velda McCune været på 2 ugers forskningsophold på CUL i april måned.

Forskningsnyhed

Nyhedskategorier

Nyheder

Læs om hvad der sker på CUL; besøg, konferencer, nye samarbejder, events m.v

LÆS MERE

CUL services

Center for Undervisning og Læring (CUL) tilbyder en række services til undervisere på Aarhus BSS. Læs om hvordan forskellige undervisere og institutter har fået rådgivning og sparring hos CUL.

LÆS MERE

Eksempler på god undervisning

Artikler med eksempler på god undervisning fra Aarhus BSS. Læs om undervisere der afprøver nye metoder eller som på andre måder kan inspirere andre underviserne.

LÆS MERE

Forskningsnyt

Nye forskningsprojekter inden for universitetspædagogik fra Center for Undervisning og Læring (CUL), Aarhus Universitet og internationale projekter.

 

LÆS MERE

Kommentarer

Kommentarer og indlæg fra CULs medarbejdere vedrørende aktuelle universitetspædagogiske spørgsmål.

LÆS MERE

Følg os på Twitter og Medium


Centre for Teaching and Learning

Nyhedsbrev